Bij Mozza in de Food Plaza waan je je even in de Méditerranée.

Op maandag 16 januari opent Mozza, het gloednieuwe restaurant in de Erasmus Food Plaza. Bij Mozza kun je lekker vers comfort food halen met een mediterraans tintje. Op het menu vind je pizza slices, pasta’s, gözleme en kumpir voor een studentenprijs. Eigenaresse Meryem vertelt over het idee achter Mozza.

25 jaar ervaring

Eigenaars Meryem en Saban hebben al 25 jaar plezier in het horecavak en verschillende ondernemingen gehad in Rotterdam en omgeving. Haar eerste eigen zaak in Delfshaven begon Meryem al toen ze 21 jaar oud was en vers van de horeca-opleiding kwam.

Tegenwoordig runnen Meryem en Saban een restaurant aan de kust, en nu dus ook Mozza op de campus. Meryem: “We hebben verschillende locaties bekeken en dit sprak ons het meest aan. Het is zo gezellig hier op de campus en we vinden het leuk om met studenten te kunnen werken.” Hun kennis geven ze graag door aan de volgende generatie; Mozza is een erkend leerbedrijf waar jongeren de kans krijgen om het vak te leren in de praktijk.

"Het is zo gezellig hier op de campus!"

Meryem

Eigenaar Mozza

Een frisse start

Wat als eerste opvalt als je Mozza binnenstapt is het vrolijke, frisse design met een combinatie van zwart/wit, zuurstokroze en hout. Dit heeft Meryem zelf ontworpen: “Ik vind het leuk om met styling bezig te zijn, dus dat doe ik zelf. Alles is nieuw, de meubels en bar, de TV-schermen, de muren en de keukenapparatuur. Ook hebben we speciaal neonletters laten maken van ons logo”.

Leuk om te weten: Bij Mozza kun je sparen met een stempelkaart. Een volle kaart kun je inleveren voor een gratis pizza slice.

Mediterraans eten

Waar de naam Mozza vandaan komt? Daar kan Meryem kort over zijn: “Ik vond het leuk om een naam te kiezen met mijn voorletter. Mozza vonden we goed passen bij de uitstraling van de zaak en bij het Mediterraanse eten. Er staan bijvoorbeeld pizza slices, pasta, kumpir en gözleme op ons menu. Een groot deel van ons aanbod is vegetarisch, want we koken graag met groenten. Lekker en gezond!”

Wanneer Mozza opengaat op 16 januari ben je van harte welkom om de gözleme zelf te komen voorproeven!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Service Desk via servicedesk@eur.nl