Bijna 30.000 euro voor Erasmus Education Fund

Bijna 30000 euro voor Erasmus Education Fund

De Erasmus Charity Run 2016, die is gelopen tijdens de afgelopen Rotterdam Marathon van 10 april jl., heeft dit jaar bijna 30.000 euro opgeleverd. De lopers haalden bijna 17.000 euro op voor het Erasmus Education Fund, een recordbedrag. Het College van Bestuur heeft daar nog eens 13.000 euro aan toegevoegd.

Meer dan vijfhonderd studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam haalden tijdens de Rotterdam Marathon geld op voor het Erasmus Education Fund. Dit fonds verstrekt studiebeurzen aan kansarme, maar talentvolle jongeren, zodat ook zij de kans krijgen hun ambities en dromen waar te maken aan de Erasmus Universiteit.

De Erasmus Charity Run heeft dit jaar een recordsponsorbedrag van maar liefst 16.864,24 euro opgeleverd. Het College van Bestuur voegt daar nog eens 13.000 euro aan toe vanwege de fantastische prestaties van alle lopers. Op donderdag 14 april werden de cheques in het bijzijn van de winnaars van de Erasmus Charity Run overhandigd.

De Erasmus Charity Run stond in het teken van 'Make it happen', de gedeelde slogan van de Erasmus Universiteit, de gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam en Rotterdam Partners.

Over de Erasmus Charity Run
Studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit vormen jaarlijks een groot team en nemen tijdens de Rotterdam Marathon deel aan de kwart marathon (10,5 km) of aan de gehele marathon. Met bijna 530 hardlopers had de universiteit dit jaar het grootste team in de Rotterdam Marathon. Bij de organisatie zijn vier studieverenigingen - Cedo Nulli, STAR, FAECTOR en InDuplo -betrokken.

Kijk voor meer informatie op: www.erasmuscharityrun.nl.

Rick Salomé, organisatie Erasmus Charity Run, E marathon@eur.nl, M 06 26 88 55 62.