Collegevoorzitter mr. Pauline van der Meer Mohr treedt terug in 2016

Collegevoorzitter mr Pauline van der Meer Mohr treedt terug

Pauline van der Meer Mohr, voorzitter van het College van Bestuur, heeft de wens te kennen gegeven in het eerste kwartaal van 2016 de voorzittershamer te willen overdragen. Dit heeft de Raad van Toezicht vanmorgen bekend gemaakt.

Hans Smits, voorzitter Raad van Toezicht: “De Raad van Toezicht betreurt maar respecteert Pauline’s wens om haar loopbaan vanaf 2016 een ander vervolg te willen geven. De Raad spreekt haar grote waardering en erkentelijkheid uit voor hetgeen sinds 2010 aan de Erasmus Universiteit onder Pauline’s voorzitterschap is bereikt.”

Pauline van der Meer Mohr: “Ik kijk met bijzonder veel voldoening en dankbaarheid terug op bijna 6 mooie jaren aan de Erasmus Universiteit. In 2016 is het tijd voor een nieuwe voorzitter om het stokje over te nemen, zodat ik mij kan wijden aan de veelheid van andere interesses die ik altijd heb gekoesterd. Tot die tijd blijf ik mij met alle energie en enthousiasme inzetten voor de groei en bloei van deze prachtige instelling.”

Binnenkort start de zoektocht naar een nieuwe voorzitter. Het proces zal worden vormgegeven in nauwe samenwerking met vertegenwoordigers van de academische gemeenschap.

Marjolein Kooistra, Team persvoorlichting EUR |  T 010 4081216 E press@eur.nl