David Yermack: gasthoogleraar aan de Erasmus School of Economics

David Yermack: gasthoogleraar aan de Erasmus School of

Ook in 2013 zal David Yermack weer gasthoogleraar zijn aan Erasmus School of Economics. David Yermack is Albert Fingerhut Professor of Finance and Business Transformatie aan de New York University, Stern School of Business alsmede Research Associate van het National Bureau of Economic Research. Hij is in 1994 gepromoveerd aan de Harvard University op het terrein van de Bedrijfseconomie.

Zijn onderzoek richt zich op het gebied van corporate finance, corporate governance, beloningen van bestuurders, en recht en economie. Professor Yermack heeft veelvuldig gepubliceerd in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften zoals Journal of Finance, Journal of Financial Economics, Journal of Accounting and Economics, Journal of Financial and Quantitative Analysis, and Review of Financial Studies.

Hij is sinds 2008 gasthoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Erasmus School of Economics. Professor Yermack verzorgt PhD cursussen binnen ERIM en het Tinbergen Instituut en neemt deel aan seminars, conferenties, en promotiecommissies. In 2013 zal Professor Yermack de jaarlijkse Erasmus Management Lecture gaan verzorgen.