De managerscultuur zit het boeken van meetbare resultaten in de weg

De managerscultuur zit het boeken van meetbare resultaten in

Veel organisaties die een positieve bijdrage willen leveren aan de maatschappij weten niet of zij daarin ook slagen. Er wordt veel te weinig aandacht besteed aan het meten van ‘impact’ van gevoerd beleid en dat is doodzonde. De oorspronkelijk gestelde doelen worden daardoor vaak niet gerealiseerd. Dr. Karen Maas, universitair docent aan Erasmus School of Economics, werd hierover geïnterviewd in Het Financieele Dagblad, d.d. 21 juni 2015.

‘We zitten nu gevangen in een extreme managerscultuur, die de focus legt op het proces en niet op het eindresultaat. “Lekker druk bezig zijn” is niet voldoende voor het bereiken van je doelen. Een mooi verhaal kunnen vertellen over je goede bedoelingen zegt niets over de vraag of je je doel ook werkelijk bereikt.’ Aldus Maas.

Zie hieronder het artikel te lezen in Het Financieele Dagblad, 21 juni 2015.