Deelnemen aan specifieke opvattingen over Joodse identiteit door middel van abonnementen

Hoe video-on-demand diensten Amerikaans-Joodse abonnees aantrekken

Dr. Mike Wayne (ESHCC) en co-auteur Matt Sienkiewicz (Boston College) publiceerden een studie waarin de rol van minderheidsidentiteit in de concurrentie tussen niche-streamingdiensten wordt onderzocht. In deze studie onderzoeken zij hoe drie concurrerende video-on-demand diensten (SVOD's) Amerikaans-Joodse abonnees aantrekken. 

Door gebruik te maken van "critical media industry studies", onderzoeken Mike Wayne en Matt Sienkiewicz hoe drie concurrerende video-on-demand diensten (SVOD's) - Jewzy, ChaiFlicks en IZZY - Amerikaans-Joodse abonnees aantrekken via inhoudskeuze, platformonderwerp en marketingretoriek. Hoewel deze drie SVOD's vergelijkbare catalogi aanbieden, benadrukken ze niettemin verschillende elementen van het Joodse leven, de geschiedenis en de praktijk. Dit proces van commerciële framing, zoals betoogd in het artikel, creëert unieke merkidentiteiten voor de drie diensten die aansluiten bij drie verschillende benaderingen van de constructie van de Amerikaans-Joodse identiteit. Deze drie diensten nodigen Joodse gebruikers uit om deel te nemen aan specifieke opvattingen over Joodse identiteit door middel van een betaald abonnement. Met verschillende praktijken van curatie en promotie maakt elke SVOD gebruik van specifieke aspecten van het Joodse leven en de mediageschiedenis om de aandacht te vestigen op bepaalde aspecten van het Joodse zelfverstaan. De resulterende analyse, zoals Mike en Matt betogen, biedt inzicht in de evoluerende relatie tussen schermmedia en culturele representatie van minderheden.

Lees het hele artikel in International Journal of Cultural Studies hier. 

Onderzoeker

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen