Digitale tour met challenges op campus Woudestein, voor jong en oud

Primary school children doing the digital campus challenge
Lotte Dale

“Wij vinden dat onze universiteit voor alle getalenteerde jongeren even toegankelijk moet zijn, ongeacht hun achtergrond of hun sociale of economische omstandigheden”, aldus Chief Diversity Officer Semiha Denktaş. Ons Academisch Outreach Programma laat leerlingen van basis- en middelbare school al op jonge leeftijd kennismaken met de universiteit in door middel van verschillende activiteiten.

Populaire activiteiten voor jonge kinderen (10-12 jaar) zijn de campus tour en de campus challenge, onder begeleiding van onze studentdocenten. De campus tour bestaat uit een rondleiding over onze campus en het beantwoorden van een aantal vragen op verschillende locaties. De campus challenge voegt een paar actieve taken toe aan de tour; deelnemers kunnen hierbij punten verzamelen. Na afloop wordt de score van elk team of elke deelnemer gepresenteerd in een officieel online leaderboard. Aan het einde van elk schooljaar krijgt degene die op de eerste plaats staat een leuke verrassing.

Deze tour en challenge bieden een toegankelijke introductie tot de universitaire omgeving, waarbij we kinderen kennis laten maken met de fysieke omgeving (onze campus), maar ook met vocabulaire/terminologie/verhalen rondom de universiteit en het universiteitsleven. Zo dragen we bij aan hun kennis over de universiteit en vergroten we hun (toekomstige) sense of belonging

De campus tour en challenge zijn sinds kort gedigitaliseerd -  en meteen uitgeprobeerd door enthousiaste kinderen van S.V. Gio. "Zo wordt de universiteit(scampus) toegankelijk voor iedereen, op elk moment, op een manier die past bij nieuwe generaties, en die in lijn is met de missie van onze universiteit op het gebied van duurzaamheid", zegt Rajiv Mahadew, City Engagement Officer.

Tour en challenge zijn toegankelijk voor iedereen

Door de campus tour en campus challenge te digitaliseren, hebben we onze universiteit(scampus) toegankelijk gemaakt voor iedereen, op elk moment. Iedereen heeft toegang tot de tour en challenge door een QR-code te scannen op drie fysieke campusplattegronden, verspreid over Campus Woudestein.