Ontdek de Erasmus Universiteit Rotterdam: Campus Hot Spots

Campus woudestein in de zomer
Campus Woudestein

Beginnen aan een nieuwe universiteit is spannend en je moet je weg nog zien te vinden. Om je alvast een beetje op weg te helpen hebben we de beste plekken op de campus voor je op een rijtje gezet.

Mentale & Lichamelijke Gezondheid

1. De Living Room: Het hart van het studentenleven is de Living Room; een gezellige en uitnodigende ruimte waar studenten samenkomen om te ontspannen, te studeren of bij te praten met vrienden. Deze ruimte bevindt zich in het Langeveld gebouw en is dé plek voor een snelle massage, een spelletje of een potje pool. Samen met de Personal Support Hub voorziet deze hotspot studenten van alle belangrijke middelen voor hun mentale welzijn.

2. Het Sportgebouw: Als je fit wilt blijven, is het Sportgebouw de plek voor jou. Het is niet alleen een sportschool; het biedt een breed scala aan fitnesslessen, van zumba tot power pump. Of je nu een ambitieuze atleet bent of gewoon in vorm wil blijven, het Sportgebouw heeft voor ieder wat wils. Bonustip: ga langs bij het Sportcafé voor een betaalbare snack of maaltijd om weer op te laden na een intensieve workout.

3. Tennisbanen: Met je Erasmus Sportkaart kun je ook een van de vele tennisbanen reserveren. Huur een racket bij het Sportgebouw (of neem je eigen racket mee) en begin met oefenen!

4. Campus Tuin: De tuin ligt bij een van de ingangen van de campus en staat vol eetbare planten; fruit, groenten en kruiden, allemaal geplant en onderhouden door studenten en medewerkers. Er zijn zelfs bijenhuizen om te helpen met de bestuiving.

Studieplekken & Onderwijs

1. Langeveld Gebouw: Langeveld is het nieuwste gebouw van de EUR. Duurzaamheid en innovatie staan bij dit gebouw hoog in het vaandel, met energiezuinige systemen en milieuvriendelijke materialen. Dit wordt binnenkort je favoriete plek om te studeren.

2. Polak: Polak, ook een van de nieuwere gebouwen van EUR, is de ideale ruimte om met een groepje samen te komen. Met vijf verdiepingen aan studieruimtes, inclusief een stilteruimte, vind je hier zeker de plek die bij je past.

3. Bibliotheek: Je klassieke studieruimte. Dit is een geweldige plek om de hele dag te studeren, vergeet alleen niet in en uit te checken bij aankomst en vertrek.

4. Erasmus Education Lab & Studio: Het Education Lab, de thuisbasis van de Community for Learning & Innovation (CLI), biedt regelmatig workshops, trainingssessies en lunchevenementen. Je kunt ook hun opnamestudio's gebruiken om te filmen of op te nemen en de kwaliteit van je volgende opdracht te verbeteren.

Eten & Drinken

1. Food Plaza: Heb je al honger? Dan is het Food Plaza je volgende bestemming. Met een verscheidenheid aan restaurants in verschillende keukens, zal deze hotspot je voeden tijdens je verblijf in EUR. Of je nu een opkikkertje nodig hebt bij Starbucks of een snelle hap bij Tosti World, bij Food Plaza zit je goed.

2. Erasmus Paviljoen: Op zoek naar een formelere eetervaring op de campus? Hier vind je een meer sit-down sfeer waar je kunt smullen van heerlijke pizza, hamburgers of flatbreads.

3. Café in de Smitse: Smitse is de studentenbar van EUR. Deze hotspot op de campus staat garant voor goedkope drankjes en lekkere hapjes. Ook leuk is dat al het barpersoneel studenten zijn, net als jij!

4. SPAR: De supermarkt van de EUR, SPAR, is de beste plek om betaalbaar te lunchen of zelfs wat boodschappen te doen op weg naar huis.
Placeholder Portrait IDEA Center

Dining experience at Erasmus Paviljoen

Get fit at Erasmus Sport building

Studenten lopen op de trap in Langeveld Building.

Sustainable architecture of the Langeveld building

Student in library

Your classic study space Erasmus library

Inside view of the Polak building.

Five floors of study spaces in Polak building

Enter the Erasmus Sports building

Community for Learning & Innovation at the Education Lab