Dr. Elly Stolk benoemd tot hoogleraar Measurement and Valuation of Health

Photo of Elly Stolk

We zijn verheugd dat dr. Elly Stolk is benoemd tot hoogleraar Measurement and Valuation of Health aan Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM), Erasmus Universiteit, Rotterdam. Dit is een parttime functie (één dag/week), gefinancierd door de EuroQol Research Foundation, waar Elly onderzoeks- en onderwijsprogramma's zal ontwikkelen en versterken, en afgestudeerde studenten zal begeleiden bij het meten en waarderen van gezondheid.

Prodecaan prof.dr. Maarten IJzerman deelt zijn enthousiasme over de benoeming door de langdurige samenwerking tussen EuroQol en ESHPM te benadrukken: “De significante impact die EuroQol wereldwijd heeft gehad, maakt me trots om te zien dat deze relatie is versterkt.” Onderzoekers van ESHPM behoorden tot de oprichters van EuroQol en verschillende ESHPM-onderzoekers zijn lid van EuroQol. Elly begon haar academische loopbaan in 1998 bij ESHPM, waar ze van 2008 tot 2016 universitair docent was en sinds 2014 mededirecteur is van het Erasmus Choice Modelling Centre.

Elly is verheugd en vereerd om deze nieuwe rol op zich te nemen in het themagebied van het meten en waarderen van gezondheid: “Mijn onderzoek en onderwijs zullen bijdragen aan het primaire doel van de gezondheidszorg; om de gezondheid van de bevolking te verbeteren. Valide meting en waardering van gezondheid is gewaarborgd om de toegevoegde waarde van nieuwe interventies te beoordelen en om variabiliteit en factoren die een slechte gezondheid veroorzaken te onderzoeken. Mijn onderzoek zal dus bijdragen aan onderzoek naar gezondheidstechnologie, gezondheidseconomie en gezondheidsongelijkheid, de belangrijkste onderzoeksgebieden van ESHPM. Ik ben Erasmus School of Health Policy & Management en EuroQol erg dankbaar dat ze dit mogelijk hebben gemaakt.”

Dit lectoraat is bij ESHPM opgericht met steun van EuroQol om de bestaande samenwerkingen te versterken, de expertisegebieden en onderzoeksinteresses van ESHPM en EuroQol te coördineren en ESHPM-activiteiten op het gebied van meten en waarderen van gezondheid verder te ontwikkelen.

Onderzoeker