Duurzaam koken, science fiction, privacy en de ideale buurt: ontdek het op wetenschapsfestival Science Hotel/Science Open

Science Open
Fred Ernst

Leer duurzame en lekkere hapjes maken, voorzien van CO2 en Kcal informatie, in de state-of-the-art kookstudio van het Erasmus Food Lab. Dat kun je doen tijdens Science Open op de Erasmus Universiteit zaterdag 29 september. Ook op het programma: privacyworkshops, colleges over science fiction en de stad, meepraten over onderzoek naar de ideale gezonde buurt en zelf je smoothie bij elkaar fietsen. Vrijdagavond 28 september speelt het spannende wetenschapsfestival zich af in het Nhow Hotel.

Tijdens de workshop Duurzaam koken in ons nieuwe Erasmus Food Lab op campus Woudestein geven we je wetenschappelijke inzichten en feiten om je voedselvoorkeuren duurzamer en aangenamer te maken.

Privacyworkshops

Vivien Butot en Freek de Haan geven workshops tijdens de wetenschapsfestivals Science Hotel/Science Open. Ze laten je zien welke data er over jou zijn verzameld of verzameld kunnen worden op de route die je hebt afgelegd om bij het Science Hotel of Science Open Festival te komen. Niet alleen de stad van de toekomst, maar ook de stad van vandaag zit vol technologische ‘snufjes’ die informatie over jou verzamelen.

Science fiction en de stad

Op zaterdag vertelt mediawetenschapper en science fiction expert Etienne Augé wat science fiction kan beteken voor de echte toekomst van de stad en kun je meedoen aan zijn workshop over science fiction.

Jouw ideale buurt

Gezondheidswetenschapper Famke Mölenberg onderzoekt de ideale ‘gezonde’ buurt: veel groen, veel fietspaden en niet te veel snackbars. Hoe denk jij daar over?

Meer weten? Check het programma van Science Hotel in het Nhow Hotel en Science Open op campus Woudestein.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 of E press@eur.nl