Duurzaamheidscoördinator EUR genomineerd voor ABN AMRO Duurzame 50

Campus garden campus Woudestein

Het afgelopen jaar heeft de EUR de nieuwe strategie gepresenteerd waarin duurzaamheid een grote rol heeft. Jan-Cees Jol, coördinator duurzaamheid - bedrijfsvoering van Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft daar samen met zijn team hard aan gewerkt. De EUR-medewerker is daarom genomineerd voor de ABN AMRO Duurzame 50.

De ABN AMRO Duurzame 50 is de jaarlijkse thermometer betreffende duurzaamheid in de bouw en vastgoed in Nederland. De lijst is een afspiegeling van wat er het afgelopen jaar is gebeurd op het gebied van duurzaamheid in de bouw en vastgoedsector. Ieder jaar vraagt de vakjury, onder leiding van de winnaar van de vorige editie, zich af wat de belangrijkste vraagstukken en trends zijn, en welke mensen daar het meest aan bijdragen. Wie zijn de koplopers, maken meters, zetten de agenda, werken samen en brengen creativiteit en vernieuwing in? Wie zijn die mensen die over genoeg daadkracht, charisma, contacten, kennis en visie beschikken om de gebouwde omgeving ook echt duurzamer te maken?

Jan-Cees Jol heeft voor de nieuwe duurzame strategie van EUR samen met o.a. Boris Pulskens een Roadmap Sustainable Campus opgesteld. In de Roadmap Sustainable Campus is de ambitieuze doelstelling geformuleerd om tot een positieve ecologische voetafdruk van de Erasmus Universiteit te komen in 2030, met als tussenstap het bereiken van een CO2-neutrale campus in 2024.

Dit jaar kan voor het eerst ook door het publiek gestemd worden op de ABN AMRO Duurzame 50, via deze link.