Een andere kijk op Afrika

‘Redefining Africa’, dat is dit jaar het thema van de African Business Day op donderdag 19 mei 2016. Op deze manier wil organisator Association for Students of African Heritage (ASAH) een ander verhaal over Afrika vertellen: niet dat van een achtergesteld continent, maar één als bron van kansen.

Met de African Business Day wil ASAH studenten in Nederland een nieuwe kijk geven op het snel groeiende continent Afrika. Doel is hen te informeren over vele mogelijkheden en kansen op dit continent. Dit jaar is thema ‘Redefining Africa’. Zo wil ASAH het verhaal over Afrika veranderen van een achtergesteld continent naar een bron van kansen.

Gedurende de dag zijn er toespraken door gastsprekers, interactieve workshops, keynote sessies, professionele netwerksessies met de huidige en toekomstige leiders van Afrika en persoonlijke verhalen. Tot de gastsprekers behoren Gbenga Ajayi (Digital Marketing Adviseur, Sub-Sahara Afrika bij Google), de Ghanese entrepreneur Nana Kwame Bediako en de Nigeriaanse schrijver en arts Uzodinma Iweala.

Over de African Business Day
The African Business Day wordt georganiseerd met de steun van de gemeente Rotterdam, Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), Erasmus School of Economics, McKinsey & Company en o.a. oud-premier Jan Peter Balkenende en burgemeester Ahmed Aboutaleb.

Meer informatie bij ASAH.