Een vliegende start: Kennismakingsbijeenkomst voor nieuwe student-docenten

Presentation for new student ambassadors for our Outreach Programme

Woensdag 20 september 2023 was het zover: de studenten die voor de zomer het goede nieuws ontvingen dat zij als student-docenten voor het Academisch Outreach Programma (AOP) aan de slag mochten, kwamen op deze dag samen voor een eerste kennismakingsbijeenkomst.

Het was een mix van al bekende, maar vooral veel nieuwe gezichten die dit jaar op basisscholen, middelbare scholen en in de stad Rotterdam diverse programma’s en activiteiten gaan verzorgen.

De bijeenkomst trapte af met een interactieve ijsbreker waardoor de studenten en het team elkaar beter leerden kennen. Hierna vertelde programmamanager Anne Wijtzes meer over het IDEA Center (en haar verschillende initiatieven voor een inclusieve universiteit) en over het Academisch Outreach Programma. Ook vertelde student engagement officer Jacqueline Onyenze over hoe haar werk bij het IDEA Center bijdraagt aan een inclusieve studentengemeenschap waarin iedere student zich welkom en thuis voelt.

Tenslotte namen twee ervaren student-docenten, Aleksa Zivlak en Smahanne Ben Ali, het woord om te vertellen over hun ervaringen als student-docenten en om hun tips te delen met de nieuwe groep die binnenkort aan de slag kan. De kennismakingsbijeenkomst werd afgesloten met een mooie groepsfoto. De student-docenten bleven onder het genot van een maaltijd napraten over hun verwachtingen voor het aankomende jaar.

Het team kijkt ernaar uit om ook dit schooljaar weer te werken met kinderen en jongeren in Rotterdam. En met zulke toppers als student-docenten hebben wij er alle vertrouwen in dat het weer een succesvol jaar wordt!