Eerste MOOC Erasmus Universiteit Rotterdam online

De eerste Massive Open Online Course (MOOC) van de Erasmus Universiteit Rotterdam is online. In de MOOC ‘Econometrics: Methods and Applications’ kunnen studenten en professionals uit de hele wereld kennismaken met het vak econometrie en leren hoe zij economische en bedrijfsvraagstukken kunnen analyseren met datamodellen. De MOOC Econometrics wordt verzorgd door de Erasmus School of Economics.

De wetenschap econometrie helpt data te vertalen naar modellen om zo economische en financiële voorspellingen te kunnen doen - of om bijvoorbeeld te analyseren hoe een markt zich ontwikkelt. De MOOC is daarom interessant voor zowel bachelorstudenten als professionals in economie, finance, marketing en data-analyse. Aan het einde van de MOOC kunnen zij zelfstandig een model maken. Om de MOOC goed te kunnen volgen en afsluiten, is een basiskennis van wiskunde vereist.

Coursera
De MOOC Econometrics wordt gratis aangeboden via het mondiale open course platform Coursera, met wie de Erasmus Universiteit Rotterdam begin dit jaar een partnerschap sloot. In de MOOC bekijken studenten uitlegvideo’s, maken ze oefeningen en voeren ze een case-opdracht uit. De module duurt ongeveer zes weken. In de maanden januari en februari verzorgen de econometristen van de Erasmus School of Economics intensieve online begeleiding.

Econometrie in Rotterdam
De basis voor Econometrie ligt in Rotterdam. In 1956 startte hier het eerste academische programma in het vakgebied. Inmiddels hebben de academici van het Econometrisch Instituut / Erasmus School of Economics jarenlange ervaring en een zeer goede internationale onderzoeks- en onderwijsreputatie. Met de MOOC Econometrics geven zij iedereen open toegang tot hun kennis en zetten het vakgebied internationaal op de kaart.

Meer MOOCs
De Erasmus Universiteit heeft amibitie om het aanbod van open online onderwijs te laten groeien. De volgende MOOC die verschijnt gaat over Serious Gaming.

Aanmelden voor de MOOC Econometrics: http://coursera.org/learn/erasmus-econometrics

Team Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl