EHERO European Launch - World Happiness Report 2015

Op 21 mei wordt de Europese lancering van het World Happiness Report 2015 georganiseerd vanuit Erasmus Happiness Economics Research Organisation (EHERO) in de Forumzaal van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Nederland staat daarin op de zevende plaats. Zwitserland voert de ranglijst aan, gevolgd door IJsland en Denemarken, de ranglijst telt in totaal 158 landen.

De Europese lancering wordt georganiseerd door EHERO. Tijdens de bijeenkomst wordt door de professoren John Helliwell en Richard Layard, samenstellers van het rapport, ingegaan op de vraag waarom Nederland gezakt is op deze ranglijst; wat de ontwikkelingen van de determinanten zijn die het geluk van landen bepalen en hoe je geluk in kunt zetten als beleidsinstrument en –doel.  Prof. dr. Ruut Veenhoven, verbonden aan het kennis- en expertisecentrum voor geluksonderzoek, EHERO, zal een presentatie geven omtrent geluk en ontwikkeling. Daarnaast spreekt dr. Martijn Burger, universitair docent industriële en regionale economie aan Erasmus School of Economics, samen met Elena Lanchovichina van de Wereldbank over de vraag of de Arabische lente voorspeld had kunnen worden aan de hand van gegevens over geluk in plaats van het BBP.

Klik hier om het World Happiness Report te bekijken.