Erasmus Centre for Entrepreneurship verhuist naar de binnenstad

erasmus bridge in rotterdam
Skyline van Rotterdam met de Erasmusbrug en hoge flats

Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) kondigt met trots een nieuw strategisch partnerschap aan met Microlab Rotterdam en verhuist naar Microlab aan de Aert van Nesstraat 45, 3012 CA Rotterdam. Deze verandering markeert een belangrijke mijlpaal voor ECE en opent nieuwe mogelijkheden om de maatschappelijke impact van ondernemerschap te vergroten.

Samenwerking met Microlab

Microlab, gelegen in het hart van de stad, richt zich op het stimuleren van een diverse gemeenschap van ondernemers. Door onze krachten te bundelen willen we onze toewijding aan positieve maatschappelijke impact en uitmuntend ondernemerschap combineren met de innovatieve, praktijkgerichte praktijken van Microlab. Op deze manier willen we alle ondernemers in onze stad de ondersteuning geven die ze nodig hebben om te slagen in het starten en opschalen van hun bedrijf en hun kennis delen met het lokale ondernemende ecosysteem. Daarnaast zijn we enthousiast over onze toegenomen mogelijkheden om academici en studenten te helpen met hun onderzoeksinspanningen, academici te koppelen aan startende ondernemers in het veld en, op hun beurt, het ecosysteem te betrekken bij baanbrekende nieuwe domeinen en wetenschappelijk onderzoek.

Door dit partnerschap geven ECE en Microlab prioriteit aan maatschappelijke impact door een breed scala aan groepen en gemeenschappen lokaal en wereldwijd te omarmen. Microlab is richt zich met name op de maakindustrie en onderhoudt sterke banden met de creatieve en culturele sectoren door middel van een makersbenadering. We ondersteunen ondernemers in deze sectoren graag met onze academisch ondersteunde expertise van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Evenement

Houd onze updates in de gaten voor meer nieuws over deze samenwerking, ontmoetingen met de mensen die 'het laten gebeuren' en mogelijkheden voor leden van de EUR-community om met ons samen te werken in hands-on experimenteer- en onderzoekssessies. Onze deuren staan open! Kom op donderdag 28 maart vanaf 16:30 langs voor een rondleiding door ons kantoor en een welkomstdrankje. Vul dit formulier in om je aan te melden. We raden je aan om je vroeg aan te melden, want we hebben een beperkt aantal plekken beschikbaar.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met het Marketing en Communicatie team op communication@ece.nl, en voor meer vragen over het evenement kun je contact opnemen met Devin Halbe halbe@ece.nl.

Over Erasmus Centrum voor Ondernemerschap (ECE): Als onderdeel van de Erasmus Universiteit Rotterdam is ECE een toonaangevend expertisecentrum voor ondernemerschapsonderwijs en - onderzoek. ECE biedt een scala aan programma's, evenementen en ondersteunende diensten die ondernemende denkwijzen cultiveren en ondernemend gedrag stimuleren. Door een dynamische samenwerking met ondernemers, de academische wereld, de overheid en industriële partners geeft ECE actief vorm aan de toekomst van ondernemerschap en stimuleert positieve economische en sociale verandering, zowel lokaal als wereldwijd.

Over Microlab Rotterdam: Microlab Rotterdam is een dynamisch platform dat ondernemers en creatieven verbindt en faciliteert. Met een inspirerende omgeving en state-of-the-art faciliteiten wil Microlab een incubator zijn voor innovatie en ondernemerschap. Het platform biedt ruimte, een community en middelen om bedrijfsgroei te stimuleren.