Erasmus Charity Run: bijna 29.000 euro voor studiebeurzen

Warming up at the Erasmus University College

Zo’n 500 studenten, medewerkers en alumni hebben met de Erasmus Charity Run 2018 bijna 29.000 euro opgehaald voor studiebeurzen. De Erasmus Charity Run vond plaats tijdens de Marathon Rotterdam.

De meer dan vijfhonderd lopers haalden zelf 13.855,29 euro op voor Erasmus Trustfonds Scholarships. Dit bedrag werd door het College van Bestuur met 15.000 euro verhoogd tot bijna 29.000 euro. Check de aftermovie!

De Erasmus Charity Run is een voorbeeld van de wijze waarop de Erasmus Universiteit maatschappelijke impact wil bereiken. Met de Charity Run halen de lopers geld op voor studiebeurzen. Hiermee worden kansarme, talentvolle jongeren in staat gesteld om toch academisch onderwijs te volgen.

De Erasmus Universiteit Rotterdam had het grootste team tijdens de Marathon Rotterdam. Het merendeel van de deelnemers liep de 10,5 kilometer, negentien lopers deden zelfs de hele marathon. De deelnemers aan de Charity Run verzamelden zich op zondagochtend bij het Erasmus University College in het centrum van de stad, waar ook een warming up plaats vond.

Rector magnificus prof.dr. Huibert Pols: “De Erasmus Charity Run verenigt onze studenten en onze alumni, onze medewerkers en onze faculteiten. Het geeft ons een gevoel van gemeenschap; de Erasmus Universiteit-gemeenschap.”

Alle informatie over de Erasmus Charity Run is op deze site te vinden.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl