Erasmus Education Fund ontvangt cheque van € 13.400,51

Erasmus Education Fund ontvangt cheque van € 13400,51

Een recordaantal van 475 studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft tijdens de editie van de Rotterdam Marathon op 12 april jl. € 13.400,51 bij elkaar gelopen ten bate van het Erasmus Education Fund. Het bestuur van het Erasmus Education Fund kreeg de cheque donderdag 16 april 2015 overhandigd in het bijzijn van College van Bestuur van de universiteit, dat bij die gelegenheid bekend maakte het bedrag te zullen verdubbelen. Het geld is bedoeld voor studiebeurzen voor kansarme, talentvolle jongeren.

Het was de tweede keer dat de Erasmus Charity Run in groepsverband werd georganiseerd. Er liepen driehonderd studenten, 105 medewerkers, 25 alumni en 45 vrienden van de universiteit mee. Het grootste deel van deze lopers liep de 10 km, een aantal waagde zich aan de hele marathon van 42,195 km. Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management organiseerden de sponsorloop samen met de studieverenigingen STAR, Cedo Nulli en In Duplo.

De cheque werd uitgereikt aan de bestuursleden Philip Hans Franses, Karen Maas en Herman Vaanholt.

Erasmus Education Fund
Het Erasmus Education Fund ondersteunt initiatieven waarmee kansarme, talentvolle jongeren in staat worden gesteld zich met behulp van hoger onderwijs te ontwikkelen tot leiders van de toekomst. Het Erasmus Education Fund biedt deze jongeren een beurs aan om zo een levensveranderende studie te kunnen volgen aan Erasmus Universiteit Rotterdam.

Foto’s en resultaten van de Erasmus Charity Run kunt u hier terugvinden.

Beeld: Chris Gorzeman