Erasmus Universiteit Rotterdam geeft welzijn van studenten een boost met Student Wellbeing Festival

Students on campus Erasmus University Rotterdam
Studenten aan tafel
Andy Troy

Van 8 tot en met 19 november 2021 vindt bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam het Student Wellbeing Festival plaats, dit keer live op de campus. De weken kennen een gevarieerd programma, waarin aandacht is voor verschillende soorten welzijn.

Gevarieerd programma

Het Student Wellbeing Festival, dat is bedoeld om aandacht te geven aan het welzijn en de persoonlijke ontwikkeling van studenten, vindt voor de derde keer plaats. Er is aandacht voor verschillende soorten welzijn, waaronder mentaal, fysiek en sociaal. Op het programma staan onder meer keynotes en Q&A’s met topmodel Loiza Lamers en met Thijs Launspach, schrijver van het boek Fokking druk. Ook zijn er kickboks- en yogalessen, is er een silent disco en een escaperoom. Verder kunnen studenten elke dag terecht in de 'Pop-Up Living Room en Informatiecentrum' op het Erasmus Plaza, waar studenten dagelijks informatie kunnen ophalen, zich kunnen ontspannen en elkaar kunnen ontmoeten.

Boost voor studenten

‘De coronacrisis heeft ook de studenten van de EUR een flinke dreun gegeven,’ aldus Robin Eijlers, projectleider binnen het Student Wellbeing Program. ‘Met deze weken willen we hen een boost geven en laten zien dat de universiteit voor hen klaarstaat – ook bij zaken die niet direct met hun studie te maken hebben, maar die wel beïnvloeden.’

Organisatie

Het Student Wellbeing Festival wordt georganiseerd door het EUR Student Wellbeing Team in samenwerking met Erasmus Sport, Erasmus X, Stay Rotterdam en nog veel meer. De opening van het Student Wellbeing Festival vindt plaats op maandag 8 november om 12:15 uur door Rector Magnicifus Annelien Bredenoord.

Meer weten over het Student Wellbeing Festival? Neem een kijkje op deze website. Daar vind je binnenkort het complete programma. Alle activiteiten zijn gratis voor studenten van de EUR (waaronder Erasmus MC en EUC); in sommige gevallen is aanmelden verplicht.