Erasmus Universiteit Rotterdam verwacht dat studenten fysiek op de campus kunnen studeren tijdens het academisch jaar 2021–2022

Campus Woudestein
Alexander Santos Lima

Tijdens het afgelopen jaar hebben de meeste onderwijsactiviteiten online plaatsgevonden. Dit heeft aangetoond dat het ontmoeten van docenten en je medestudiegenoten een cruciaal element is van het excellente onderwijs dat we willen aanbieden. In lijn met het advies van het Ministerie van Onderwijs en gezien de progressie van het vaccinatieprogramma in Nederland voorziet de EUR een scenario waarin de meeste onderwijsactiviteiten op de campus hervat kunnen worden na de zomervakantie.

De gezondheid en veiligheid van onze studenten en docenten vormen altijd de basis van onze beslissingen, daarbij zullen we de maatregelen en adviezen van de Nederlandse overheid en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) altijd nauwgezet volgen.

Inschrijving reguliere bachelor- en masteropleidingen

Gezien het bovengenoemde wordt van alle studenten die zich hebben ingeschreven voor een regulier bachelor- of masteropleiding verwacht dat zij fysiek aanwezig zullen zijn gedurende het academisch jaar 2021-2022. We kijken er ontzettend naar uit om jullie te mogen verwelkomen op onze campus en jullie te ondersteunen bij een zorgeloze start van je studie. Voor de internationale studenten bieden we een breed pakket aan oriëntatie activiteiten.

Het is als (internationale) student niet verplicht om gevaccineerd te zijn als je als naar Nederland reist. Let wel, mocht je de mogelijkheid hebben om gevaccineerd te worden (met een door de WHO goedgekeurd vaccin) voordat je naar Nederland reist, dan adviseren we je dat ten zeerste, onder andere omdat dit je reis minder onderhevig maakt aan mogelijke restricties. Internationale studenten die niet zijn gevaccineerd in hun land van herkomst kunnen onderdeel worden van het Nederlandse vaccinatieprogramma als zij zich inschrijven in het BRP. Voor meer informatie kijk hier.

Uitzonderingen

1. Ben je een internationale student en kan je niet naar Nederland afreizen aan het begin van het semester voor fysieke les vanwege nationale, Nederlandse en/of EU reisrestrictie? Dan garanderen wij dat je jouw lessen online zal kunnen volgen tot de restricties zijn opgeheven. Kijk op de website van de overheid voor de checklist om naar Nederland te reizen.
  2. Voor programma’s die in het eerste semester alleen nog online worden gegeven, hoeven studenten niet meteen naar Rotterdam te komen. Dit geldt voor MSc Health Sciences, research master Health Sciences, en research master Clinical Research. Neem voor meer informatie contact op met de opleiding.

Wij doen ons uiterste best om ons onderwijs onder elke omstandigheid op een zo goed mogelijke manier aan te bieden en wij hopen dat je jouw ambities waar kunt maken tijdens jouw periode bij de Erasmus Universiteit.