Erasmus Universiteit stijgt in THE-ranking

De Erasmus Universiteit Rotterdam staat op plaats 69 in de 2016-2017 Times Higher Education World University Ranking. Dat is een lichte stijging ten opzichte van de vorige editie van deze belangrijke ranglijst, toen de Erasmus Universiteit op plek 71 terug te vinden was. Voor het eerst staan dertien Nederlandse universiteiten in de top 200 van de THE-ranking.

De Times Higher Education World University Ranking is gebaseerd op vijf ‘Pillars’: onderwijs, onderzoek, citaties, valorisatie en internationale oriëntatie. De Erasmus Universiteit scoort vooral goed als het gaat om citaties, gevolgd door ‘International Outlook’ en valorisatie. Alle resultaten op de site van Times Higher Education.

De Erasmus Universiteit is met plaats 69 (vorige editie: 71) de vierde Nederlandse instelling op de 2017 Times Higher Education World University Ranking. TU Delft staat op plaats 59 het hoogst genoteerd, gevolgd door UvA (63) en WUR (65).

Voor het eerst staan dertien Nederlandse universiteiten in de top 200 van deze ranglijst. Net als vorig jaar telt de top 100 acht instellingen uit ons land. Na de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland is Nederland het best vertegenwoordigde land op de internationale lijst van 980 instellingen.

Onlangs werd de QS-ranking gepubliceerd, daar staat de Erasmus Universiteit nu op plaats 144.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl