Feestelijke bachelordiploma-uitreiking voor 445 studenten Erasmus School of Economics

Feestelijke bachelordiploma-uitreiking voor 445 studenten

Donderdag 10 en vrijdag 11 november 2016 krijgen 445 afgestudeerde bachelorstudenten van Erasmus School of Economics hun diploma tijdens de feestelijke Bachelor Graduation Days. Op donderdag nemen de studenten van de opleiding Economie en Bedrijfseconomie hun diploma in ontvangst en op vrijdag ontvangen de studenten van de opleidingen Fiscale economie, IBEB, Econometrie, Econometrics en Bsc2 hun diploma. Alumni Laura van Geest (CPB) en Coen van Oostrom (OVG) luisteren de bijeenkomst op.

Naast de uitreiking van de diploma’s staat op beide dagen een inspirerende gastrede van een alumnus van Erasmus School of Economics op het programma. Donderdag 10 november richt Laura van Geest het woord tot de aanwezigen. Vanwege haar functie als directeur van het CPB is Van Geest kroonlid van de SER en lid van de Centraal Economische Commissie. Van Geest (1962) studeerde algemene economie en bestuurskunde aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2013 is zij directeur van het Centraal Planbureau (CPB). Het werk van het CPB bevindt zich op het snijvlak van de economische wetenschap en het overheidsbeleid.

Vrijdag 11 november verzorgt oprichter en CEO van het duurzame vastgoedbedrijf OVG Coen van Oostrom de gastrede. Van Oostrom (1970) studeerde Bedrijfseconomie aan Erasmus School of Economics. Hij kocht zijn eerste huis als student en voor het einde van zijn studie bezat hij al tientallen panden. Inmiddels wordt Van Oostrom gezien als het boegbeeld van duurzaam ontwikkelen. Met gebouwen als De Rotterdam en The Edge in Amsterdam verwerft OVG wereldwijde roem. In 2015 riep zakenblad Bloomberg The Edge uit tot het slimste gebouw van de wereld.

Ronald de Groot, Communications Officer, Erasmus School of Economics,
M +31 6 53 641 846, E  rdegroot@ese.eur.nl