Het ongewenste effect van de zomertijd en gezond seksleven in Studio Erasmus

Het is weer bijna wintertijd: Bert van der Horst bespreekt hoe flexibel onze biologische klok is. Talitha Stam onderzocht de kansen van jonge witte meisjes op het MBO. En wat is het geheim van een gezond seksleven? Dat en meer dinsdag 23 oktober 2018 in Studio Erasmus, de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit Rotterdam in Theater Rotterdam.

Op dinsdag 23 oktober 2018 staan in Studio Erasmus in Theater Rotterdam o.a. op het programma:

• Hoe flexibel is onze biologische klok? – Bijzonder hoogleraar Chronobiologie en Gezondheid Bert van der Horst over de impact van tijdzones zoals de wisseling van zomer- naar wintertijd. Met zijn team deed hij onderzoek naar deelnemers aan de Volvo Ocean Race, waar het dag/nachtritme radicaal overhoop gegooid wordt. Is afschaffing van de zomertijd een goed idee?
  • Als je behandeld wordt als een criminele onruststoker, ga je je dan vanzelf zo gedragen? – Criminoloog Abdessamad Bouabid interviewde tientallen Marokkaans-Nederlandse jongens over hoe het is om op te groeien in een samenleving die altijd wel iets van je vindt.
  • Wat is het geheim van een gezond seksleven? - Socioloog en pedagoog Daphne van de Bongardt (winnaar onderzoeksprijs 2018) doet onderzoek naar de relatie tussen liefde en seks bij jongeren. We praten met haar over verwachtingen, seksuele opvoeding en de oververtegenwoordiging van casual seks in het publieke domein.
  • ‘White Privilege’: wat zijn de kansen van witte meisjes op het MBO? – een prikkelend minicollege van antropoloog en socioloog Talitha Stam in samenwerking met Vers Beton.

En natuurlijk livemuziek van opkomende jazz singer-songwriter Carmen Forbes.

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Mede mogelijk gemaakt door Erasmus Trustfonds. Presentatie: Geert Maarse.

Toegang gratis, reserveren mogelijk via deze link.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl