Hoe zit het met de opgestroopte mouwen in Rotterdam?

Studio Erasmus & Debatpodium Arminius
Profile picture of senior researcher Jeroen van Haaren
Erasmus School of Economics

19 april jongstleden was Jeroen van Haaren, senior-onderzoeker stedelijke economie aan Erasmus School of Economics, aanwezig bij een editie van Studio Erasmus om te bespreken of Rotterdam nog steeds dé werkstad van Nederland is. Wat zijn de laatste ontwikkelingen?

De businessstad met de grote haven

Tijdens het evenement heeft Van Haaren het gehad over de arbeidsomstandigheden in de stad Rotterdam. Zoals hij eerder al eens heeft beargumenteerd in het Backbone magazine van Erasmus School of Economics, is Rotterdam een stad die in de laatste jaren flink is ontwikkeld: van een havenstad naar een businessstad met een grote haven. Ook voor studenten is de stad in de afgelopen jaren opgebloeid: men hoeft zich niet meer te verstoppen in Kralingen, maar kan op veel meer plekken terecht om te wonen of te genieten van een drankje op het terras. Lees hieronder het artikel van Van Haaren om meer te leren over het Rotterdamse wonen, werken en de vrijetijdsbesteding.

Onderzoeker
Jeroen van Haaren, senior-onderzoeker stedelijke economie

U kunt het artikel van Jeroen van Haaren in het Backbone magazine hierboven downloaden.