"Ik kies ervoor om onrechtvaardigheid aan te vechten"

In onze mini-documentaireserie 'De toekomst van vrouwen' vraagt EUR een aantal van onze thought leaders uit onze hele gemeenschap naar hun visie en de belangrijkste kwesties waarmee vrouwen in de post-COVID-wereld worden geconfronteerd. In vijf video's verkennen we onderwerpen die variëren van sociaaleconomische ongelijkheid tot onze toekomstige leiders die binnen onze instelling studeren.

De volgende video in deze serie is: Chasing Inequity. Hoewel ongelijkheid tussen mannen en vrouwen op de werkvloer een voortdurende uitdaging blijft, staan de omvang en het voorkomen van deze ongelijkheid niet los van andere maatschappelijke uitdagingen. Zo heeft bijvoorbeeld COVID, ondanks haar universele effecten op de samenleving, ook opmerkelijk genderspecifieke resultaten gehad. In deze mini-documentaire onderzoeken we hoe vrouwen anders zijn beïnvloed dan mannen in het tijdperk van COVID-19 en wat dit betekent voor de toekomst.

We bespreken deze thema's met Dr. Jess Bier, assistent-professor stadssociologie aan EUR's School of Social and Behavioural Sciences (ESSB). Zij vertelt ons meer over de factoren van structurele ongelijkheid op de werkplek en de gendergevolgen van de pandemie.

Chasing Inequity: A mini documentary by EUR

The Future of Women is een co- productie van Alumni en Diversity & Inclusion om Internationale Vrouwendag te vieren.

Om meer alumni van EUR te zien die hun vaardigheden inzetten voor maatschappelijke impact, bekijk de Alumni Lectures, Societal Impact Chain en Alumni Portraits.

Bekijk hier de overige 4 video's in de reeks.