IWD 2017: toneelstuk Seven

Two EUR employees performing in theater play Seven
Arie Kers

Een opvallende cast van de Erasmus Universiteit Rotterdam staat op Internationale Vrouwendag op woensdag 8 maart op het podium van het Erasmus Paviljoen met het toneelstuk Seven.

SEVEN is een unieke voorstelling, al vele keren en in tal van landen opgevoerd. Het stuk is gebaseerd op waargebeurde verhalen van zeven vrouwelijke mensenrechtenactivisten. Zij hebben in hun land, soms met gevaar voor eigen leven, grote veranderingen in het bestaan van vrouwen en meisjes tot stand gebracht.

Hun meeslepende verhalen worden (in het Engels) voorgedragen door een imposante cast van de Erasmus Universiteit, met daarin:
Kristel Baele (voorzitter College van Bestuur)
Vidhi Chaudhri (Erasmus School of History, Culture and Communication),
Inge Hutter  (rector International Institute of Social Science),
Gabrielle Jacobs (Rotterdam School of Management),
Hanneke Takkenberg (Chief Diversity Officer Erasmus Universiteit),
Jara Verkleij (studente Erasmus School of Economics en faculteit der Wijsbegeerte)
en Farshida Zafar (Erasmus School of Law).

De regie is in handen van Romy Rockx. Na de voorstelling is er een kort debat onder leiding van Ann O’Brien, secretaris College van Bestuur.

Zie ook het interview met Irina Kurochkina, student bij Erasmus School of Economics

Over Internationale Vrouwendag
Internationale Vrouwendag – 8 maart - staat wereldwijd in het teken van de sociale, economische, culturele en politieke inzet van vrouwen. De Erasmus Universiteit is ervan overtuigd dat onderwijs en onderzoek het beste tot hun recht komen met een grote diversiteit aan studenten en medewerkers. Mensen die elk hun eigen achtergrond, mening, kennis en ervaring meebrengen. Deze diversiteit aan talenten biedt de universiteit een academische omgeving waarin iedereen zich thuis kan voelen en zich optimaal kan ontwikkelen. Meer informatie over de diversiteitsplannen van de EUR op www.eur.nl/diversity.

Locatie: theaterzaal Erasmus paviljoen
De voorstelling begint stipt om 15.30 uur