Laserstraal verbindt Tinbergen Building met nieuw Timmerhuis in stad

Laserstraal verbindt Tinbergen Building met nieuw Timmerhuis

Vanaf vrijdagmiddag 11 tot en met zondag 13 december is het Tinbergen Building onderdeel van een groot kunstproject met laserstralen ter ere van de opening van het nieuwe Timmerhuis van de gemeente Rotterdam. De verbinding tussen de universiteit en de stad wordt zo voor iedereen zichtbaar.

Het laserproject verbindt het nieuwe Timmerhuis met diverse markante gebouwen in Rotterdam.

Het Timmerhuis is het gebouw waar na de oorlog de wederopbouw van de stad werd aangestuurd. Hiermee staat het symbool voor de metamorfose die de binnenstad heeft ondergaan. Met het innovatieve ontwerp van het OMA van Rem Koolhaas; een combinatie van nieuwbouw en monumentale oudbouw (1950), bevestigt Rotterdam opnieuw haar status als architectuurstad.