Mediawetenschapper Elisabeth Timmermans doet speeddating experiment met bezoekers op Science Hotel

Onderzoekster Dr. Elisabeth Timmermans van Erasmus School of History, Culture and Communication doet al jaren onderzoek naar de dating-app Tinder en Tinder-gebruikers. Vorig jaar promoveerde ze erop. Ze brengt in kaart wat succesfactoren zijn en vooral ook waar het misloopt. Tijdens Science Hotel vrijdag 28 september deelt ze haar Tinder-geheimen met een selecte groep singles. Science Hotel/Science Open is een festival vol wetenschap, muziek en kunst op 28 en 29 september.

Speeddating experimenten, enge plekken en oases in de stad, en een lezing over hersenen en hoe je kunst waarneemt. Een greep uit het wetenschapsfestival Science Hotel/Science Open dat op vrijdag 28 en zaterdag 29 wordt gehouden. Onder het lustrummotto ‘Science Meets City’ kan iedereen in gesprek gaan met wetenschappers en kennismaken met de Erasmus Universiteit.

Doe mee aan een workshop Ikigai of ‘Duurzaam koken’ en kom luisteren naar mediawetenschapper Etienne Augé over de betekenis science fiction voor onze toekomst. Hersenonderzoeker Dick Swaab neemt het publiek mee in de waarneming van de schone kunsten. Patholoog anatoom Frank van de Goot geeft zijn visie op het overlijden van Willem van Oranje en Erasmus. Promovenda Famke Mölenberg gaat met Rotterdammers op zoek naar enge plekken en oases in de stad. Forensisch onderzoeker Manfred Kayser zoekt met het publiek naar sporen in een kamer van Science Hotel.

Ontdek het programma van Science Hotel/Science Open: twee mogelijkheden om kennis te maken met de wetenschappers van de Erasmus Universiteit en hun verhalen.

Het wetenschapsfestival wordt op vrijdagavond 28 september gehouden in het Nhow Hotel aan de Wilhelminakade en op zaterdag 29 september op campus Woudestein.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl