Miljoenennotagesprek nu online terug te zien

Robert Dur

De economie is zeer gezond, de pandemie lijkt op zijn einde te komen en mensen keren terug naar kantoor. Hoe kijken experts naar deze ontwikkelingen? Dit en de (on)terechte status van Nederland als een belastingparadijs werden besproken tijdens het miljoenennotagesprek van 2021. Het gesprek werd in de Arminiuskerk in Rotterdam gehouden en werd gemodereerd door Robert Dur, hoogleraar prikkels en prestaties aan Erasmus School of Economics.

Tijdens het eerste gedeelte van de avond werden de ontwikkeling van de economie en verstandige keuzes omtrent begrotingsbeleid geëvalueerd door drie experts: Roel Beetsma (hoogleraar macro-economie aan de Universiteit van Amsterdam), Ester Barendregt (hoofdeconoom bij de Rabobank) en Martin Visser (econoom en journalist Financiële Telegraaf).

In het tweede deel van de avond werden twee actuele thema's besproken. Arjan Lejour (hoogleraar Belastingen en Openbare Financiën aan de Universiteit van Tilburg) sprak over Nederland als een belastingparadijs. Tot slot weidde Eveline van Leeuwen (hoogleraar stedelijke economie aan de Universiteit van Wageningen) uit over het concept van 'de stad' na de coronapandemie.

Het miljoenennotagesprek van 23 September 2021 kan hier bekeken worden.

Wilt u hoogleraar Robert Dur beter leren kennen? U kunt hier een artikel ter kennismaking lezen.