MoU tussen Dynamics of Inclusive Prosperity en de China Academy of Urban Planning and Design

DoIP en CAUPD

Op 29 mei 2019 is in Shenzhen, China, door het Erasmus Initiative: Dynamics of Inclusive Prosperity en de China Academy of Urban Planning and Design (CAUPD) een Memorandum of Understanding getekend met als doel een strategisch partnerschap aan te gaan op onderzoeksthema's die voor beiden van belang zijn.

Het Erasmus Initiative ‘Dynamics of Inclusive Prosperity’ draait om de vraag hoe zoveel mogelijk mensen van welvaartsgroei kunnen profiteren en hoe tegelijkertijd de negatieve gevolgen tot een minimum beperkt kunnen worden. De toename van welvaart vereist een voortdurende afstemming van de veranderende belangen en waarden van overheden, bedrijven, burgers en ondernemers. Om dit dynamische veld in kaart te brengen gaan wetenschappers van de Erasmus School of Law, Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Erasmus School of Philosophy een multidisciplinaire samenwerking aan.