Nieuwe Diversity & Inclusion Office

Opening D&I Office
Photo Arie Kers
Arie Kers

Op woensdag 30 mei vond de feestelijke opening van het nieuwe Diversity & Inclusion Office plaats.

Het kantoor werd geopend door rector magnificus prof. dr. Huib Pols, die zich afgelopen jaren heeft ingespannen voor een diverse en inclusieve universiteit. Hij bracht een belangrijke verandering teweeg door diversiteit niet te benaderen als een probleem, maar door juist te kijken naar de waarde die diversiteit met zich meebrengt, aldus Hanneke Takkenberg (Chief Diversity Officer).

Loop eens langs!
Het nieuwe kantoor bevindt zich in de Erasmus Building naast de aula, in kamer AB-47, en is op deze unieke locatie zichtbaarder dan ooit. Studenten en medewerkers worden dan ook van harte uitgenodigd om hun ideeën te delen met het D&I-Office of om gewoon eens langs te lopen voor een gesprek over diversiteit en inclusie.

Het kantoor zet zich in voor verschillende aspecten van diversiteit en inclusie op onze universiteit, namelijk:

• het creëren van een inclusieve onderwijservaring voor alle studenten.
  • een divers personeelsbestand aantrekken, behouden en ontwikkelen.
  • diversiteit integreren en verankeren in onze onderzoekspraktijken.

De opening werd gevierd met een hapje en drankje. De rector kreeg, vanwege zijn terugtreden in verband met zijn pensionering, van het D&I-Office een mooi cadeau als dank voor al zijn inspanningen.

D&I Office: diversity@eur.nl