Oplevering multifunctioneel onderwijsgebouw: "Ik denk dat studenten hier heel blij mee zullen zijn"

BAM Bouw en Techniek heeft vrijdag 28 oktober de sleutel van het nieuwe multifunctionele onderwijsgebouw officieel overgedragen aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Na dit formele contractmoment zet Real Estate & Facilities alles op alles zodat het gebouw op 1 november open kan waarvoor het bestemd is: onderwijs, ontmoeten en studeren.

Klaar voor de start

De afgelopen weken is er al veel werk verzet om het gebouw klaar te maken voor gebruik. Het meubilair is ingehuisd, digiborden zijn aangesloten, studieplekken zijn ingericht en de koffieapparaten zijn geïnstalleerd. Ook is er op elke verdieping een watertappunt te vinden, en is er een vitaminemuur op de begane grond met gezonde snacks om je honger te stillen.

Groen in multifunctioneel onderwijsgebouw

Groene oase

Opvallend is de groene omgeving. Waar in het gebouw je ook bent, overal zie je groen. Onderzoek wijst uit dat de natuur en een groene omgeving goed zijn voor de prestaties en het welzijn van medewerkers en studenten.

Het groen wordt bewaterd met regenwater dat in waterbufferbakken op het dak wordt opgevangen. Deze bakken, gemaakt van gerecycled materiaal, werken ook als er hevige buien zijn. Zij vangen het water dan op, waardoor het riool minder wordt belast.

Dit is slechts een voorbeeld van alle duurzame elementen die dit onderwijsgebouw rijk is. Het is zelfs het op één na meest duurzame onderwijsgebouw van Nederland, en daar zijn we trots op!

"Met al het groen, hout en daglicht voelt het in dit gebouw net alsof je in de natuur zit. Ik denk dat studenten hier heel blij mee zullen zijn!"

Marcel Quanz

Hoofd Projects - EUR Real Estate & Facilities

Openingsmoment

De officiële opening van het nieuwe multifunctionele onderwijsgebouw is donderdag 10 november tussen 15:15 en 15:45 uur bij de entree van het gebouw. Tijdens de opening wordt ook de naam van het gebouw bekendgemaakt. Iedereen is welkom om dit feestelijke moment bij te wonen.

Vragen? Stel ze via tomorrowscampus@eur.nl.