Prof.mr. Wiek Slagter (92) overleden

Profmr Wiek Slagter (92) overleden

Met leedwezen hebben wij kennis genomen van het feit dat op 29 december 2015 prof. mr. Wicher Jan (Wiek) Slagter op 92-jarige leeftijd is overleden. Wiek Slagter was 28 jaar verbonden aan drie faculteiten van Erasmus Universiteit Rotterdam: als hoogleraar Internationaal Privaatrecht en Ondernemingsrecht aan Erasmus School of Law, als hoogleraar Burgerlijk Recht en Handelsrecht aan Erasmus School of Economics en als hoogleraar Privaatrecht aan Rotterdam School of Management. Enkel al deze verbondenheid maakt Wiek Slagter tot een uniek wetenschapper. Van 1979 tot en met 1981 was hij decaan van de economische faculteit. Slagter was een bevlogen onderzoeker en een inspirerend docent die vele generaties studenten heeft opgeleid en geïnspireerd. In 1989 ging hij met emeritaat.

U bent uitgenodigd om hem te gedenken op 7 januari 2016 om 12.30 uur in de Hoflaankerk, Hoflaan 1 te Rotterdam. Vanaf 14.30 tot 17.00 uur is er een informeel samenzijn in De Cum Laude (onder de hal van de Aula) van de Erasmus Universiteit, campus Woudestein. De begrafenis is in besloten kring.