Reactie op aanslagen in Parijs

De afschuwelijke gebeurtenissen in Parijs van afgelopen vrijdag hebben tot veel reacties binnen de Erasmus universiteit Rotterdam geleid. Ook van onze universiteit waren er studenten en medewerkers in Parijs. Voor zover wij weten behoren zij niet tot de slachtoffers.

Wij spreken ons medeleven uit met de slachtoffers en hun naasten. Wij leven uiteraard ook mee met anderen die het onschuldige slachtoffer zijn van terreur, elders op de wereld. Juist nu is solidariteit belangrijk. We moeten ons als universitaire gemeenschap actief blijven inzetten in het maatschappelijke debat om mensen en meningen met elkaar te verbinden en verdere verharding te voorkomen.

Vandaag hangen de vlaggen op campus Woudestein, het Erasmus University College en International Institute of Social Studies (Den Haag) halfstok. Om 12 uur vanmiddag wordt binnen de Europese Unie een minuut stilte in acht genomen. Wij vragen u mee te doen.

Om 18 uur organiseren studenten een vreedzame samenkomst op Erasmus Plaza (tussen het Food Plaza en het Erasmus Paviljoen). Meer informatie over deze bijeenkomst kunt u vinden op onze Facebook pagina: www.facebook.com/erasmusuniversity

Het College van Bestuur,

Pauline van der Meer Mohr