Rogier Quaedvlieg genomineerd voor Christaan Huygensprijs

Rogier Quaedvlieg, universitair docent aan Erasmus School of Economics, is met zijn proefschrift ‘Risk and Uncertainty’ een van de drie genomineerden voor de Christiaan Huygensprijs. Zijn proefschrift houdt zich bezig met meten en voorspellen van onzekerheid in financiële markten. Quaedvlieg ontwikkelde onder meer een aantal modellen om beter gediversifieerde portfolio’s te vormen, (rente)risico’s beter in te dekken en de algemene staat van de economie te meten.

De Christiaan Huygensprijs wordt sinds 1989 jaarlijks toegekend aan een bètawetenschapper die een vernieuwende bijdrage aan de wetenschap heeft geleverd met betrekking tot een van de vakgebieden waarin Christiaan Huygens grote ontdekking deed: wiskunde en econometrie, natuurkunde en sterrenkunde. Dit jaar is dat het vakgebied wiskunde en econometrie.

De prijsuitreiking vindt plaat op 9 oktober. De winnaar ontvangt naast een oorkonde, een bronzen sculptuur van Huygens en de roem ook tienduizend euro.

Eerder dit jaar werd aan Quaedvlieg een Veni-subsidie toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Met deze financiering kan Quaedvlieg drie jaar vervolgonderzoek doen.