Schooldecanen op studiemiddag Erasmus Universiteit

Donderdag 21 maart, tijdens de jaarlijkse studiemiddag voor schooldecanen en mentoren helpt de Erasmus Universiteit bij de voorbereiding van de leerlingen op een universitaire opleiding. De studiemiddag is het moment bij uitstek voor ontmoeting en kennisuitwisseling tussen schoolleiders, decanen en mentoren van de bovenbouw van het vwo.

De Erasmus Universiteit ziet het als gezamenlijke verantwoordelijkheid van het vo en wo om het studiekeuze- en aanmeldingstraject te begeleiden. Echte samenwerking tussen middelbare scholen en de EUR als wetenschappelijk opleidingsinstituut is daarbij van cruciaal belang.

Keynotespeaker schrijver Abdelkader Benali vertelt over zijn eigen leven. Hij kwam als vierjarig jongetje naar Rotterdam, verhuisde voor zijn studententijd naar Leiden en is momenteel woonachtig in Amsterdam. Vanuit zijn eigen leven neemt hij het publiek mee naar zijn ervaringen in het onderwijs, het maken van keuzes en leren van fouten.

Tijdens de studiemiddag geeft de universiteit een inkijkje in wat er echt van leerlingen wordt verwacht, welke problemen er momenteel spelen, en op welke wijze de Erasmus Universiteit kan helpen, maar ook hoe de scholen leerlingen kunnen helpen.

Op het programma staat de ambitieuze koers van de Erasmus Universiteit en hoe de studiekeuze van de leerlingen binnen deze koers past. Ook het aanbod dat de Erasmus Universiteit heeft voor scholen wordt besproken. Diverse deskundige sprekers belichten in workshops en infosessies actuele thema’s als selectie (en dan met name nieuwe inzichten en invalshoeken), goal setting en academisch onderzoek.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl