Studenten uit alle wereldstreken koken voor elkaar

Op dinsdag 13 november 2018 komen alle multiculturele verenigingen bij elkaar voor EMA's International Food Fair. Koepelorganisatie Erasmus Multicultural Associations (EMA) brengt studenten uit alle werelddelen samen om met en voor elkaar te koken. Tegen een kleine prijs kunnen studenten in het Erasmus Sportgebouw hapjes proberen van verschillende keukens.

Het jaarlijkse evenement past in de visie van de Erasmus Universiteit Rotterdam: het creëren van een diverse en inclusieve universiteit. In het gebouw van Erasmus Sport kunnen de studenten tegen een kleine prijs meedoen aan de proeverij. Van huisgemaakte snacks tot gecaterde maaltijden, alles wordt verzorgd.

Muziek, spel en kleding

Eten is een goede manier om culturen met elkaar te delen. Om de sfeer helemaal af te maken is er ook traditionele muziek, kleding, activiteiten en spellen. De multiculturele verenigingen (ARIA Students, ASAH, Avicenna, CSA-EUR, HSFN Rotterdam, IQRA, Mozaik en PPI Rotterdam) presenteren op die manier hun cultuur. Deelnemende studenten gaan op ontdekkingsreis en maken kennis met de diversiteit op de campus en de enorme variëteit aan culturele verenigingen.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl