TEDx Amsterdam Women talk: Anouk Mols over de balans tussen privacy en toezicht in de digitale kinderjaren

Tedx Amsterdam Women
Anouk Mols Tedx

Op 1 december 2022 sprak Anouk Mols samen met acht andere vrouwen tijdens TEDx Amsterdam Women in Theater Amsterdam. Tijdens haar talk opende ze het gesprek over de gevolgen van het monitoren van kinderen. In het digitale familieleven houden ouders van alles in de gaten: live locatie, social mediagebruik en de voortgang op school. Hoewel dat soort toezicht voor veiligheid, geruststelling en gemak zorgt, hebben kinderen ook de behoefte zich vrij te ontwikkelen. Hoe kunnen ouders hun kinderen privacy geven en hen tegelijkertijd beschermen tegen allerlei risico’s?

De TEDx talk is opgenomen en is in februari 2023 beschikbaar op YouTube. Meer informatie over het evenement en de andere sprekers vind je hier.

Lees het volledige Engelstalige artikel

Onderzoeker