Urban Transformation Conference

Op dinsdag 17 mei 2016 wordt in Rotterdam voor de derde keer de internationale Urban Transformation Conference georganiseerd. Thema dit jaar is 'Vital Cities'. Prof.dr. Maria Grever (ESHCC), Prof.dr. Liesbet van Zoonen (FSW) en Fred Balvert (Erasmus MC) leiden de conferenties over Post War Cities, Smart and Social Cites en Food & Healthy Cities.

Post-War Cities: Popular uses of sensitive heritage in a globalizing world Prof.dr. Maria Grever (ESHCC)
Over het gebruik van gevoelig erfgoed uit de oorlog in naoorlogse Europese steden. De nadruk ligt op de internationale uitwisseling van nieuwe benaderingen, onderzoeksresultaten over populair gebruik van gevoelig erfgoed in Europa en het versterken van netwerken door onderzoek te linken aan bijvoorbeeld  computerspellen over de oorlog, toerisme, onderwijs en musea.

Smart and Social cities: What the data revolution means for urban transformation- Prof.dr. Liesbet Zoonen (FSW)
Internationaal bekende stedelijke big data experts van de Erasmus Universiteit, Universiteit Leiden en de Technische Universiteit Delft presenteren hun onderzoek naar de 'smart and social city' Rotterdam.

Food and Healthy Cities - Fred Balvert (Erasmus MC)
Tijdens deze conferentie wordt de relatie tussen eten en gezondheid belicht vanuit verschillende onderzoeksvelden die aanwezig zijn op het Erasmus MC. Voorbeelden hiervan zijn gezonde zwangerschap, obesitas en diabetes, verslaving en epidemiologie.