Webapplicatie, ontwikkeld door alumni van de Erasmus Universiteit, mogelijke reddingsboei voor de horeca

Afbeelding van de oprichters Order: Me Dex Holman, Floris Visser en Roderick Schuller
foto ontvangen van Floris Visser, mede-oprichter van OrderMe

Wat begon als frustratie over het bestelproces op een Amsterdams terras is door Dex Holman, Floris Visser en Roderick Schuller, alumni van Erasmus School of Law en Erasmus School of Economics, omgezet in een succesvolle startup: de webapplicatie OrderMe. Met OrderMe verzorg je, middels je eigen mobiele telefoon, je eigen bestelling in een restaurant. OrderMe ontzorgt daarmee het horecapersoneel bij piekdrukte, verlegt de focus naar gasttevredenheid en vormt een reddingsboei voor de horeca tijdens de coronacrisis.

Op een zonnige dag besluiten drie vrienden hun werkdag af te sluiten met een biertje op het terras. Het plezier van het eerste biertje verandert al snel in behoefte aan een nieuwe ronde. Helaas lukt het hen niet om contact te hebben met het bedienend personeel en ontstaat er frustratie over het bestelproces. Dex, Floris en Roderick concluderen: dit moet beter.

OrderMe

Zo ontstond OrderMe, een webapp die het voor gasten mogelijk maakt om zelf een bestelling te plaatsen in een restaurant. Je telefoon staat in contact met het kassasysteem door het scannen van een QR-code. Dit zorgt voor een snelle afhandeling van bestelling en betaling.

Het concept, bedacht om de horeca te transformeren tot een efficiënte en moderne omgeving, heeft meerdere voordelen. Niet alleen ontzorgt de webapp het horecapersoneel bij piekdrukte, het verlegt ook de focus naar gasttevredenheid en het kan uitkomst bieden bij personeelstekorten. Ook blijkt het interactieve concept te leiden tot een andere beleving en meer bestellingen.

Redding voor de horeca in tijden van crisis

OrderMe is al voor de coronacrisis ontwikkeld, maar werd voorheen veelal als onpersoonlijk bestempeld. Mede-eigenaar Floris Visser reageert: “OrderMe voegt juist persoonlijkheid toe, omdat het bedienend personeel meer tijd heeft voor extra service en aandacht aan tafel”. Nu de anderhalve-meter-samenleving realiteit is, vormt OrderMe voor horecaondernemers een buitenkans om aan de strenge afstandsregels te kunnen voldoen. Het gebruik van de webapp zorgt voor minder contactmomenten en de mogelijkheid voor horecaondernemers om hun geliefde gasten weer te kunnen ontvangen.

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van OrderMe? Bezoek de website hier.

Aanleiding voor dit artikel was een artikel van RTL Z. Dit artikel is hier te vinden.