Nederlands A2.2 (pre-intermediate 2)

Inschrijfdeadline is 10 april
Nederlands - Language & Training Centre

Alle internationale studenten aan de EUR (inclusief EMC, EUC en ISS) opgelet, je mag nu deze cursus doen voor maar 35,-!  Je kunt deze speciale aanbieding één keer voor dit niveau gebruiken.

Wat leer je tijdens de cursus Nederlands A2.2?

Deze cursus bestaat uit 10 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur. Deze cursus is een vervolg op de cursus Nederlands A2.1. Tijdens deze cursus bouw je verder op de eerder geleerde onderwerpen van de Nederlandse taal, waarbij de nadruk ligt op de vaardigheden lezen, luisteren, schrijven en spreken in een alledaagse context. Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld:

• de weg wijzen en de weg vragen;
  • je mening geven en een mening vragen;
  • informatie vragen;
  • vertellen over een reis
  • beschrijven wat je ziet;
  • telefoneren;
  • aangifte doen bij de politie;
  • grammatica;
  • vocabulaire;
  • de Nederlandse cultuur.

Aan het einde van de cursus beschik je over een redelijke woordenschat zodat je in veelvoorkomende en alledaagse situaties kunt communiceren. Het eindniveau van de cursus is A2.2 volgens het Common European Framework of Reference (CEFR).

Startmomenten

OptieDagDataTijdLocatie
1Dinsdagen VOL23 april - 25 juni17.30-20.00Campus
2Dinsdagen23 april - 25 juni17.30-20.00Online
3Woensdagen VOL24 april - 26 juni17.30-20.00Online

Let op: Examen in week 27

Cursusinformatie

Inschrijfdeadline10 april 2024
Tijdsduur10 weken
SteuntaalDe steuntaal van deze cursus is Engels. In de lessen wordt echter zoveel mogelijk Nederlands gesproken.
Cursusprijs
  • Speciaal tarief*: € 35,-
  • Tarief 1: Studenten & medewerkers:  € 299,-
  • Tarief 2: Overigen: € 399,-

Is het niet duidelijk onder welke tariefgroep je valt? Lees verder. *Je kunt eenmalig gebruikmaken van deze speciale regeling bij het A2.2 niveau.

Mijn werkgever betaaltAls je werkgever voor je betaalt en de betaling via factuur moet plaatsvinden, vragen we je vooraf contact op te nemen via e-mail om hier afspraken over te maken. Uitleg over de betaalprocedure voor EUR medewerkers vind je hier
Toelatingseisen
Let op: Je dient een intake te doen VOORDAT je inschrijft voor de cursus.

Om toegelaten te worden tot deze cursus, moet je kennis van de taal op niveau A2.1 zijn.

Dat je over dit niveau beschikt, kun je op 3 manieren aantonen:

• het A2.2-advies van een intake of assessment van het LTC (niet ouder dan 1 jaar);
  • het bewijs van deelname aan de A2.1-cursus van het LTC (niet ouder dan 1 jaar);
  • Als je op dit moment deelneemt aan de A2.1-cursus van het LTC, kun je je ook inschrijven voor de vervolgcursus, onder voorbehoud dat je slaagt voor het afrondende examen.
CursusmateriaalHet cursusmateriaal is niet bij de cursusprijs inbegrepen en kost ongeveer  € 49,-. In de bevestigingsbrief die je ontvangt als de cursus doorgaat, informeren we je over de details.
GroepenDe groepen zijn klein: minimaal 12 studenten en maximaal 16. Bij minder dan 12 inschrijvingen behoudt het LTC het recht om de cursus te annuleren. Wanneer een cursus vanwege te weinig aanmeldingen niet doorgaat, word je hierover geïnformeerd en wordt er contact opgenomen over restitutie.
Belangrijk om te weten
  •  Deze cursus is toegankelijk voor cursisten met een academische achtergrond (hbo/wo).
  • De cursus kan al volgeboekt zijn voor de deadline.
  • Van de deelnemers wordt verwacht dat zij naast de wekelijkse contacturen ongeveer drie uur per week aan zelfstudie besteden.
  • Aanwezigheid bij de lessen is niet verplicht, wel raadzaam. Let op! Tijdens de laatste les vindt er een mondelinge toets en een luistertoets plaats. Om voor de cursus te kunnen slagen, dien je dan aanwezig te zijn.
  • De cursus wordt afgesloten met een schriftelijk examen. Met dyslexie kun je extra tijd krijgen voor dit examen. Vergeet niet om je dyslexieverklaring met je verzoek naar ltc@eur.nl te sturen.
  • Je ontvangt een certificaat als je de cursus afsluit met een 'pass' voor alle vier de vaardigheden.
VoorwaardenDoor in te schrijven voor deze cursus ga je akkoord met onze voorwaarden. Voor vragen bekijk onze FAQ pagina

E-mailadres
ltc@eur.nl
Telefoonnummer