Op deze pagina delen we vier tools om je te helpen de impact en betrokkenheid van academisch werk te bevorderen en er op te reflecteren. Deze hulpmiddelen zijn ontwerpen om academici, afdelingen en instituten te helpen hun academische activiteiten te koppelen aan bredere maatschappelijke resultaten.
Wat zijn impactvolle carrières?
De EUR streeft ernaar een impact gedreven instelling te worden. Deze weg houdt in dat we moeten nadenken over de betekenis van academische carrières en erkennen dat impact geen afzonderlijke activiteit is, maar een resultaat van excellentie op het gebied van onderzoek, onderwijs en engagement. Het is belangrijk om individueel en collectief na te denken over hoe onze activiteiten en competenties kunnen leiden tot maatschappelijke impact. Dit kan D-cycle gesprekken, het verkrijgen van subsidies, teamontwikkeling en samenwerkingen met maatschappelijke partners ondersteunen, waardoor we impactvolle carrières bevorderen.
Onze tools
De Fostering Impactful Careers, Impact Activities Catalogue en Impact Competences Catalogue vormen een trilogie. De inhoud van de catalogussen kun je gebruiken, waar de fostering Impactful Careers tool een reflectieve tool is om impactvolle carrières te begrijpen en bevorderen. Thinking About my Impact and Engagement biedt een kort, print werkblad met bijbehorende slides, ontwikkeld voor academici om na te denken hoe hun projecten bijdraagt of zich verhoudt tot de samenleving.
Impactcompetentie Catalogus
Definitie en lijst van ‘impactcompetenties’ voor het ontwikkelen van een gemeenschappelijke taal.
Impactactiviteiten Catalogus
Definitie en lijst van 'impactactiviteiten' voor het ontwikkelen van een gemeenschappelijke taal.
Bevorderen van impactvolle loopbanen: Een hulpmiddel voor reflectie
Wat zijn de impactcompetenties, -activiteiten en -outputs die academici kunnen ontwikkelen?
Nadenken over mijn impact en betrokkenheid: Een werkblad
Denk na over je bijdragen, belanghebbenden en manieren om samen te werken in de onderzoekscyclus.
