Studium Generale

Studium Generale organiseert het hele jaar door wetenschappelijke, maatschappelijke en culturele programma's voor studenten en medewerkers van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Lees meer over ons

• Open heART Café

Kom tekenen, schilderen of op een andere manier creatief bezig zijn in het Open heART café!
  • Open Stage Night

De maandelijkse Open Stage Night van Studium Generale en ESN Rotterdam.
    Person singing and two people are playing the guitar
  • Understanding Today’s India

Tijdens Understanding Today's India duikt dr. Nicolas Blarel in de huidige ontwikkelingen binnen de grenzen van India en daarbuiten. Hoewel het land de afgelope
  • Creative Writing Workshop

In deze workshops ga je schrijven aan de hand van verschillende korte creatieve opdrachten.
    Laptop, notebook and a cup
  • Open Air Cinema: Polite Society

With an exclusive screening of Polite Society!
  • Apocalypsophy, is the end really near?

Het uitsterven van de mensheid. De apocalyps is een populair onderwerp in films en series zoals The Last of Us (2023) en Wall-E (2008). Waarom kijken we zo graa
    Cover of the book Apocalypsofie
  • Hammond Vibes | Jazz Concert

Soul, Jazz en Blues met 3 Hammond-orgels en de beste jazzartiesten o.l.v. trompettist Michael Varekamp!
  • Studio Erasmus

Studio Erasmus is de talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit met interviews, minicolleges en livemuziek.
    three people talking on chairs on the set of studio erasmus
  • Open heART Café

• Creative Writing Workshop

Three people working on their laptops from a birdseye view

Studium Generale online

Bekijk al onze programma's

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!