Wat doen wij?

Ons doel is om studenten en andere geïnteresseerden door middel van het organiseren van lezingen, debatten, cursussen, voorstellingen en evenementen:

• Inzicht te geven in de samenhang van de wetenschappen
  • Een bijdrage te leveren aan het maatschappelijke verantwoordelijkheidsbesef
  • Een bijdrage te leveren aan de culturele en maatschappelijke ontplooiing

Behalve dat Studium Generale zelf programma's organiseert, wordt er ook regelmatig samengewerkt met verschillende partijen. Zowel studie- en studentenverenigingen als instanties buiten de EUR zoeken regelmatig contact met ons om gezamenlijk een evenement, lezing, workshop of excursie te organiseren.

Studium Generale staat altijd open voor nieuwe ideeën en samenwerkingen. Maar ook wanneer het gaat om advies omtrent het organiseren van programma's, dan kun je bij ons terecht. Ben je bijvoorbeeld van plan een lezing of debat te organiseren, zoek je een (studenten)band of act voor een congres, wil je een excursie op poten zetten voor studenten of ben je op zoek naar een interessante samenwerking voor een wetenschappelijk, cultureel of cross-over evenement? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.

In het Erasmus Paviljoen, bij de ingang van de theaterzaal, exposeren wij afwisselend werk of foto's afkomstig uit onze evenementen of van studenten en medewerkers. Heb je interesse? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.

Studium Generale organiseert diverse cursussen. Deze cursussen zijn uitsluitend bedoeld voor studenten (t/m 27 jaar) en medewerkers van de Erasmus Universiteit. Voor medewerkers van de EUR (hieronder vallen in dit geval ook PHD- en deeltijdstudenten) hebben we in elke cursus een beperkt aantal plekken beschikbaar. Goed om te weten is dat de meeste cursussen in het Engels worden gegeven, zodat ook internationale studenten deel kunnen nemen.

Het actuele aanbod van (culturele) workshops & cursussen kun je vinden in onze agenda. Inschrijven voor cursussen en workshops kan via onze Stager webshop met IDEAL en Creditcard.

Belangrijk:

• Inschrijven voor een cursus kan tot uiterlijk 1 week voordat de cursus begint, tenzij de cursus al eerder volgeboekt is.
  • Wanneer je je hebt aangemeld, is het niet meer mogelijk om je cursusinschrijving ongedaan te maken.
  • Een week voor de start van de cursus, bepalen wij of de cursus start of niet. Dit hangt er vanaf of we het minimum aantal deelnemers bereikt hebben.
  • Gaat een cursus door te weinig animo niet door, dan krijg je hier bericht over en ontvang je uiteraard je geld terug.

Niet de cursus die je zoekt?
Wil je graag een cursus volgen, maar bieden wij niet aan wat je zoekt? Voor andere culturele cursussen kun je terecht bij de Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam of het Taal- en Trainingscentrum van de EUR voor taal- en studie gerelateerde cursussen.

Heb je vragen? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.

Op de Erasmus Universiteit zijn verschillende culturele studentenverenigingen actief. Iedere vereniging heeft zijn eigen leden, repetities, optredens en overige activiteiten. Of het nu gaat om theater, zang of dans, op elk vlak is een vereniging actief. Meer informatie over deze verenigingen, kun je vinden op de pagina over partners. Samen met Studium Generale vormen de culturele verenigingen het Cultureel Platform van de EUR. Elk jaar in april organiseert Studium Generale een evenement waarbij alle culturele  verenigingen samenwerken en gezamenlijk optreden.

Heb je vragen? Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.

Klik hier om ons meest recente jaarverslag te lezen.

SG Erasmus