Nieuw in de collectie: Patiëntervaringsverhalen

De universiteitsbibliotheek heeft op het vakgebied gezondheidszorg een groot aantal boeken met ervaringen van patiënten en hun naasten in de collectie opgenomen. Deze verhalen zijn onderdeel van een unieke collectie ervaringsverhalen van Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM). De faculteit heeft deze collectie – ruim 5000 boeken - overgenomen van de Stichting CCC, die deze verhalen jarenlang heeft verzameld en beschreven op de website www.patientervaringsverhalen.nl.

Inzicht in leven met  een chronische aandoening

De verhalen bieden diepgaand inzicht in hoe het is om te leven met een aandoening. Daar is veel van te leren door andere patiënten of familieleden maar ook door zorgprofessionals, beleidsmakers en onderzoekers. Door deze collectie over te nemen maakt de Universiteitsbibliotheek deze verhalen toegankelijk voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs.

Voor verdere vragen over de collectie kunt u contact opnemen met dr. Hester van de Bovenkamp of met de faculty liaison librarian drs. Gusta Drenthe.