Alumni (RO) vertellen over hun referaat

9 februari 2018

De Erasmus School of Accounting & Assurance (ESAA) en IIA PAS van het Instituut van Internal Auditors (IIA) organiseren op vrijdag 9 februari 2018 een bijeenkomst waarin twee alumni de inhoud van hun referaat zullen presenteren.

Locatie: Erasmus Universiteit Rotterdam

PE-uren: 2.

Kosten: geen

Alumni en overige belangstellenden zijn van harte welkom.

U kunt zich tot vrijdag 2 februari 2018 aanmelden.

Na uw aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging met daarin meer informatie over de locatie e.d.

Hans Bank heeft een RA- en RC-achtergrond en heeft daarna de opleiding Internal Auditing & Advisory gevolgd. Vanmiddag neemt Hans ons mee in zijn onderzoek naar de omvang en diepgang van wet- en regelgeving en de invloeden van externe toezichtscriteria op de interne organisatie van IAF’s van banken. In discussie met de deelnemers wordt bezien wat de leerpunten zijn voor auditors in andere sectoren.

Bina Bissumbhar vertelt over zijn onderzoek naar het leervermogen van de internal auditor in de bankensector, bezien vanuit zijn leerstijl en omgang met informatie-overload. Hij trekt de conclusie dat de toepassing van de informatie-download vaardigheden het leerprofiel van internal auditors versterkt. Deze conclusie geeft aanleiding om praktische toepassingen vorm te geven in het auditvak. Bina denkt graag met u na over deze toepassingen.

14.15 uur        Ontvangst met koffie/thee

14.30 uur        Welkom door de opleidingen en introductie van de sprekers

14.35 uur         drs. J.C. Bank RA RC: ‘invloeden van externe toezichtscriteria op de interne organisatie van IAF’s van banken’

15.05 uur        Discussie

15.20 uur        Pauze

15.40 uur         dhr. D. Bissumbhar CIA: ‘het leervermogen van de internal auditor in de bankensector, bezien vanuit zijn leerstijl en omgang met informatie-overload’

16.10 uur        Discussie

16.30 uur        Afsluiting door IIA en borrel

Meld u aan voor deze bijeenkomst!

Contact:

Kirsten Stuij-Dingemanse | esaa-auditing@ese.eur.nl | 010-4082217