App Welcome2NLResearch helpt internationale wetenschappers bij immigratie

App Welcome2NLResearch helpt internationale wetenschappers

Welcome2eur van de Erasmus Universiteit Rotterdam bleek een goede basis te vormen voor de nieuwe gratis App Welcome2NLResearch van SoFoKleS, het Sociaal Fonds voor de Kennissector. SoFoKleS ontwikkelde de EUR applicatie door voor (potentiële) buitenlandse medewerkers als hulp bij hun immigratie in Nederland. Ze vinden er handige informatie en weetjes over werk, wonen en welke documenten zij moeten invullen. De App zorgt ervoor dat regelgeving en formaliteiten geen drempel voor hen vormen.

Tips adviezen en informatie
De App voorziet de internationale medewerkers inzicht in de formaliteiten die zij voor en na hun aankomst in Nederland moeten doorlopen. Bijvoorbeeld over welke documenten zij vooraf moeten aanvragen en invullen en hoe zij ervoor kunnen zorgen dat hun eigen zorgverzekering de zorgkosten in Nederland dekt. En wat heb je bijvoorbeeld nodig om hier een huis te regelen? Met een handige checklist kunnen gebruikers direct afvinken welke formaliteiten zij hebben afgehandeld. Dit verschilt per land van herkomst. Daarnaast biedt de App een overzicht en een link naar de website van de Nederlandse universiteiten, universitair medische centra en onderzoekinstellingen.

De App is geschikt voor de besturingssystemen iOS en Android en is gratis te downloaden in de App Store en in Google Play.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 of E press@eur.nl