Bas Jacobs interviewt Jeroen Dijsselbloem

In het programma Operatie Interview wordt iedere maand een bekend persoon ondervraagd door drie kritische interviewers. Een kans voor Bas Jacobs, hoogleraar Openbare Financiën en Economisch Beleid aan Erasmus School of Economics, om Jeroen Dijsselbloem aan de tand te voelen over de motivatie voor zijn beleid als minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep.

Vragen als 'Denkt u, dat al die bezuinigingen en lastenverzwaringen toch wat schadelijker waren dan we aanvankelijk dachten?' en 'Bent u het eens met het verkiezingsprogramma van de PvdA, waarin de staatschuld ineens weer oploopt?' komen tijdens het interview aan bod.

Klik hier voor het volledige interview bij Operatie Interview, d.d. 26 februari 2017, beginnend op 30:15.