Business Administration #1 in Shanghai Subject Ranking 2021

Business Administration aan Rotterdam School of Management staat dit jaar op plek 1 in de Subject Rankings van The Academic Ranking of World Universities (ARWU), ook wel bekend als de Shanghai Ranking. Dit betekent dat Business Administration aan Erasmus Universiteit Rotterdam als beste wordt beoordeeld in de jaarlijkse Shanghai Subject Rankings.

Naast dat Business Administration op de eerste plek staat, staan ook andere onderzoeksvakken aan Erasmus Universiteit Rotterdam hoog genoteerd in deze prestigieuze ranglijst:

• Public Administration (Erasmus School of Social and Behavioural Science), derde plek
  • Management (Erasmus Research Institute of Management, een samenwerking tussen Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management), vierde plek

"Dit is inderdaad geweldig nieuws. Het weerspiegelt de nadruk op kwaliteit van onderzoek en onderwijs door onze academische staf en ons leiderschap op opleidingsniveau"

Frank van der Duijn Schouten

Interim Rector Magnificus

"Het laat ook zien dat Erasmus Universiteit Rotterdam op haar vakgebieden een wereldspeler aan het worden is, waar in de eerste plaats onze studenten en alumni van profiteren", vervolgt Van der Duijn Schouten.

De jaarlijkse vakranking van The Academic Ranking of World Universities, ook wel Shanghai Ranking genoemd, is gebaseerd op het aantal wetenschappelijke artikelen op het vakgebied, de impact van de publicaties, internationale samenwerking, het aantal publicaties in toptijdschriften op het vakgebied (tijdschriften die door de Shanghai Ranking worden vermeld), en het aantal personeelsleden dat een belangrijke onderscheiding op het vakgebied heeft gewonnen.

Over ARWU

De lijst van de 500 beste universiteiten ter wereld wordt jaarlijks gepubliceerd door de Shanghai Jiao Tong University en wordt daarom de Shanghai ranking genoemd. De ARWU-ranking wordt opgesteld op basis van het aantal Nobelprijzen en Fields Medals die aan personeelsleden en alumni zijn toegekend en het aantal citaties en artikelen die in de wetenschappelijke tijdschriften Nature en Science zijn gepubliceerd.

Alles over studeren aan Erasmus Universiteit Rotterdam