Cum-laudestudenten Erasmus School of Economics in het zonnetje gezet

Student at the First year cum laude award ceremony of 2022
Erasmus School of Economics

Op dinsdag 3 mei zijn 55 eerstejaarsstudenten van Erasmus School of Economics gefeliciteerd tijdens de jaarlijkse cum-laudeuitreiking van de faculteit. De studenten wisten hun eerste jaar van de bachelorstudie af te ronden met een gewogen gemiddelde van 8,25 of hoger.

In aanwezigheid van familie en vrienden vond een feestelijke ceremonie plaats in de theaterzaal van het Erasmus Paviljoen. Gastheer van de avond was bachelorstudent econometrie en operationele research, Frank de Rooij. Na een vriendelijk welkomstwoord van vice-decaan en directeur Onderwijs, prof. dr. Michel van der Wel, ontvingen de eerste 22 cum-laudestudenten uit handen van universitair docenten Maria Grith en Evelot Westerink-Duijzer een certificaat. Hierna volgde een inspirerende speech van Bram Mesland, zelf double bachelor BSc²-student in Econometrics & Economics en een van de 55 laureaten. Aansluitend was het de eer aan universitair hoofddocent Jan Stoop om certificaten uit te reiken aan de overige cum-laudestudenten.

Als cadeau ontvingen alle cum-laudestudenten het boek Jan Tinbergen, een econoom op zoek naar vrede, de biografie over de Nederlandse Nobelprijswinnaar voor de economie. Tinbergen was van 1933 tot 1974 hoogleraar aan de Nederlandsche Handels-Hoogeschool en de Nederlandse Economische Hogeschool in Rotterdam, de voorlopers van Erasmus School of Economics. Van de faculteitsverenigingen EFR en FAECTOR ontvingen de laureaten nog een luxe pen. De ceremonie werd afgesloten met een informele receptie

Erasmus School of Economics feliciteert Silvia Barendse, Anton van Beek, Anne Bierens, Dennis Boers, Sydney Edenburg, Ilse Frelink, Sophie Haasnoot, Ian Hardenberg, Marieke Hartemink, Daan Hoorn, Daan de Jong, Jay Khemai, Wouter Marijnissen, Carlijn Michielsen, Stijn van Moorsel, Enze Shao, Jacob van Snippenberg, Lieke Spaai, Ramona Touw, Luc Veenhof, Tijn Voerman, Yi Min Wang, Feline van der Werf, Max Wilmink, Lucas van den Berkhof, Sofie de Haas, Sebastiaan Sars, Marnix Broek, Olivier van der Eerden, Joost van Ginkel, Onno Halewijn, Janno Kolk, Daniël van der Korst, Maurice de Kort, Daniëlle Lam, Twan Mulder, Isa Oldekamp, Tobias van Steenis, Peter van Stoof, Job Voorma, Timo Waling, Yu-Shan Cho, Alek Dimitrov, Virgjil Karaja, Lars van der Meer, Khue Nguyen, Yuntong Wu, Mary Zhang, Maurits Altvorst, Drini Hoxha, Aditeya Gupta, Bhavika Adapa, Philipp Höcker, Vincent Drenth, Bram Mesland, Oscar Allen, Adrian Ciurea, Zeyan Fan, David Feitzinger, Maria Ferreira Alves Bravo De Fonseca, Karolis Gramba, Emilia Knudsen-Bielaszewska, Hidde Kroese, Adam Krupa, Samuel Lagache, Xue Ying Li, Maren Odenwälder, Liz-Ancelly da Silva Costa, Nehal Singhal, Kristian Skripiac, Willemijn Speur, Germantas Svecovas, Karolina Szewczyk, Laurenz Thiele, Liesl Twaalfhoven en Junhyeok Yang.